BEWEGINGSFILMPJES
Wanneer ik denk aan bewegingsfilmpjes dan denk ik ook vooral aan de danskunst, maar ook aan muziek die mensen werkelijk enthousiast in beweging kan zetten.
Als een belangrijk voorbeeld denk ik dat aan de Ierse pianist leraar Brendan Kavanagh ( 1967).
Hij is een geweldige Britse pianoleraar van Ierse oorsprong die vele voorbijgangers in beweging wil laten komen in openbare ruimtes waar soms publieke piano's staan die ideeën mag gaan bespelen.
Het is geweldig om te zien hoe hij mensen weer aan te zetten om met hem op bezoek te gaan bewegen
Ook mag ik dit genot zelf op straat beleven wanneer ik zelf op straat optreed met een gitaar of ukelele met mondharmonica. Mensen beginnen dan vaak spontaan te dansen. Hiermee stimuleer ik dus dat mensen dus graag bewegen op straat. En ik probeer mensen zelfs nog meer tot plezierig bewegen aan te sporen, door regelmatig twee marionetten met me mee te gaan nemen.
Eens heb ik 2 marionetten voor mijzelf willen maken toen ik veel "papier mache" over had gehouden van lessen die ik had gegeven aan een middelbare school in de Nederlandse stad Amersfoort.
Ooit langeerde ik op die school creatieve lessen met het onderwerp van "de marionet".
Hoewel mijn leerlingen daar in Amersfoort het in eerste instantie maar stom vinden, (het waren zogeheten cluster 4 mavo-havo leerlingen)
Cluster 4 scholen zijn Nederlandse scholen waar de meeste kinderen het etiket "BEPERKT" dragen en waardoor zo'n school dan meer geld mag gaan besteden voor creatieve specialisten, waartoe ik mezelf mag behoren.
Maar ook helemaal een leraar als Brendan zal het op dit soort scholen in Nederland zondermeer zeer goed doen.
Dit uiteraard door zijn natuurlijke bevlogenheid waarmee hij dikwijls toevallige voorbijgangers op straat tot beweging aan kan zetten
Deze gave zie ik werkelijk als een gave van groot belang.
Overigens zijn er in Nederland natuurlijk "cluster 4 lagere scholen aanwezig.
Ik heb in de stad Rotterdam vele maanden achter elkaar les mogen geven aan zo'n zogeheten "cluster4- lagere school"
Moeilijk opvoedbaar worden dit soort leerlingen ook wel eens genoemd. Toevallig heb ik zelf als 17 jaige ruim 2 jaar vrijwilligerawerk willen doen bij een kindertehuis voor zogeheten "moeilijk-opvoedbare kinderen"
Ik begreep die uitdrukking nooit zo heel erg goed omdat het veelal de ouders bleken te zijn die moeite bleken te hebben met de opvoeding van hun kinderen.
Ook heb ik het persoonlijk in het jaar 2003 mee kunnen maken dat het mij zelfs verboden werd (zelfs in naam van de staat der Nederlanden) om zelfs mijn eigen 2 kinderen ( toen 1 en 4 jaar) niet eens meer zelf te mogen opvoeden!
Ik moest toen toezien hoe mijn zogenaamd "geliefde vrouw" uit die tijd, zelfs 3x in een jaar mijn zoontje van toen 4 jaar van zijn school afsleurde. En dit deed omdat ze het niet eens kon zijn met het schoolbestuur.
Dat zo'n ingreep zeer kwalijke gevolgen voor een kind van 4 jaar heeft, zou eigenlijk een ieder moeten kunnen begrijpen.
Mijn zoontje heeft in die tijd ook allerlei mogen ontvangen,
gewoon omdat de moeder niet voor mijn zoontje kon zorgen
en het mij door de staat der Nederlanden het notabene verboden kon worden.
Er is zeker iets heel kwalijks met Nederland aan de hand geweest
en daar kwam ik zelfs achter toen ik aan de gang ging
met mijn zoektocht naar de werkelijke liefde.
Ik organiseerde mij op het hart en ik gaf een hartenkrant uit.
En die hartenkrant heb ik toen nog persoonlijk willen bezorgen
bij kunstenaar, verhalenverteller, Willem de Ridder.
Ik wilde toen eigenlijk alle topmensen van Nederland in die tijd te spreken krijgen en dat waren allemaal voor mij bekende voorbeelden In die tijd
ik heb toen gesprekken willen voeren met bijvoorbeeld:
- Majoor Bosshardt https://nl.wikipedia.org/wiki/Alida_Bosshardt
- DIrk Tanghe https://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Tanghe
- Gerrit Jan Rijnders https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerardjan_Rijnders
- Jozef van den Berg https://nl.wikipedia.org/wiki/Jozef_van_den_Berg
- Lotte van den Berg https://nl.wikipedia.org/wiki/Lotte_van_den_Berg
- Nico ter Linden https://nl.wikipedia.org/wiki/Nico_ter_Linden
- Pieter Lootsma https://remonstranten-naarden-bussum.nl/wie-zijn-wij/predikantenteam/
- Erik Vos. https://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_Vos
Voor mij waren dit belangrijke voorbeelden met betrekking tot de overdracht van het woord of de zogenaamde theaterkunst.
MOTION VIDEOS
When I think of movement films, I mainly think of the art of dance, but also of music that can really get people moving enthusiastically.
As an important example I think of the Irish pianist teacher Brendan Kavanagh (1967).
He is a great British piano teacher of Irish origin who wants to get many passers-by moving in public spaces where there are sometimes public pianos where they can play ideas.
It's great to see how he encourages people to start exercising with him again
I can also experience this pleasure myself on the street when I perform on the street with a guitar or ukulele with harmonica. People often start dancing spontaneously. With this I encourage people to like to exercise on the street. And I try to encourage people even more to enjoy enjoyable exercise by regularly taking two puppets with me.
I once wanted to make 2 puppets for myself when I had a lot of "paper mache" left over from lessons I had given at a high school in the Dutch city of Amersfoort.
I once took creative lessons at that school with the subject of "the puppet".
Although my students there in Amersfoort initially thought it was stupid (they were so-called cluster 4 MAVO-HAVO students)
Cluster 4 schools are Dutch schools where most children are labeled "LIMITED" and which means that such a school can spend more money on creative specialists, of which I consider myself to be one.
But a teacher like Brendan will certainly do very well at these types of schools in the Netherlands.
This is of course due to his natural enthusiasm with which he can often encourage passers-by on the street to take action
I really see this gift as a gift of great importance.
By the way, there are of course cluster 4 primary schools in the Netherlands.
I was able to teach in the city of Rotterdam for many months in a row at a so-called "cluster 4 primary school"
These types of students are sometimes called difficult to educate. Coincidentally, when I was 17, I wanted to do volunteer work for more than 2 years at a children's home for so-called "difficult children".
I never understood that expression very well because it often turned out to be the parents who had difficulty raising their children.
I also personally experienced in 2003 that I was even forbidden (even in the name of the state of the Netherlands) to no longer even be allowed to raise my own 2 children (then 1 and 4 years old)!
I then had to watch how my so-called "beloved wife" from that time even dragged my son, then 4 years old, out of school three times in one year. And she did this because she couldn't agree with the school board.
Everyone should be able to understand that such an intervention has very serious consequences for a 4-year-old child.
My son also received all kinds of things during that time,
simply because the mother could not take care of my son
and the state of the Netherlands prohibited me from doing so.
There is certainly something very bad going on in the Netherlands
and I even discovered this
when I started my search for real love.
I organized myself by the heart and I published a heart newspaper.
And I then wanted to personally deliver that heart newspaper
to the artist and storyteller, Willem de Ridder.
I actually wanted to speak to all the top people in the Netherlands at that time and these were all well-known examples at that time
I then wanted to have conversations with, for example:
- Major Bosshardt https://nl.wikipedia.org/wiki/Alida_Bosshardt
- Dirk Tanghe https://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Tanghe
- Gerrit Jan Rijnders https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerardjan_Rijnders
- Jozef van den Berg https://nl.wikipedia.org/wiki/Jozef_van_den_Berg
- Lotte van den Berg https://nl.wikipedia.org/wiki/Lotte_van_den_Berg
- Nico ter Linden https://nl.wikipedia.org/wiki/Nico_ter_Linden
- Pieter Lootsma https://remonstranten-naarden-bussum.nl/wie-zijn-wij/predikantenteam/
- Erik Vos. https://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_Vos
For me these were important examples regarding the transmission of the word or the so-called theater art
.
We zien hier dat we in een vrij land toch ook beperkingen kunnen voorkomen!
Niet alleen Brendan in Engeland maar ook ik in Nederland.
We hebben beiden te maken met een corrupte regering.
Soms mensen die ons willen bepalen van dat wij in vrijheid doen.
Mensen die een vinger op willen steken om te zeggen:
"Zo moet je het doen!"
Het is te belachelijk voor woorden!
Mensen worden bedreigd met politie!
Ik werd ook bedreigd met de politie!
Als ik in mijn eigen huis zou blijven (dit waren de woorden van de advocaat ) zou ik onder bedreiging van de politie notabene mijn huis uitgezet worden.
Dit is mij in werkelijkheid overkomen beste mensen en dat in. Nederland! Ik was met stomheid geslagen. En zelfs mijn eigen huisarts kon dit niet geloven.
We see here that in a free country we can also prevent restrictions!
Not only Brendan in England but also me in the Netherlands.
We are both dealing with a corrupt government.
Sometimes people who want to determine what we do in freedom.
People who want to raise a finger to say:
"This is how you should do it!"
It's too ridiculous for words!
People are threatened with police!
I was also threatened with the police!
If I were to stay in my own house (these were the words of the lawyer) I would be evicted from my house under threat of the police.
This actually happened to me, folks. The Netherlands! I was dumbfounded. And even my own doctor couldn't believe this.
Maak jouw eigen website met JouwWeb